|
Pazar ve rekabet analizi : Şirket iş stratejilerinin doğru
belirlenmesi, pazar gelişme eğilimlerinin iyi analiz edilmesi ve pazara yönelmiş olan
rekabetin gelişiminin gözlenmesi ile mümkündür. Müşteri odaklı hizmetin önem
kazandığı günümüzde müşteri beklentilerinin (istek ve tercih) tatmini için
bunların araştırılması da hayati önem arz eder. |
|
İş stratejisi geliştirme : Sağlam, tutarlı bir iş stratejisi
öncelikle bugünkü ve gelecekteki zorlukların öngörülmesi ve bu doğrultuda
"neden" ve "nelerin" yapılması gerektiğinin anlaşılmasını
gerektirir. |
|
Stratejik planlama : Faaliyetlerin belirlenen iş
stratejisine uygun olarak yürütülebilmesi için bir planlama ve kontrol mekanizmasına
ihtiyaç vardır. Bu çerçevede oluşturulan iş stratejileri üst yönetimce (yönetim
kurulu + genel müdür + genel müdür yardımcıları/ direktörler) en alt seviyeye
kadar yayılmalı, günlük işlerle ilişkilendirilmeli ve takip edilmelidir
(bkz. yönetim geliştirme -> politikaların yayılımı) |
|
Yeniden yapılandırma : Stratejilerin
uygulamaya geçebilmesi için şirket organizasyonundaki aksaklıkların tespit edilip
giderilmesi gerekir. Amaç tüm çalışanların "en doğru şekilde"
kullanılması , "kullanılmayan yetenekleri" yada "yalnış
kullanılan birikimleri" organizasyonda doğru yerlere yerleştirmektir. |